KENALI JENIS KULIT WAJAH ANDA

Jom kenali Jenis kulit wajah kita ðŸ‘‡ðŸ‘‡
.

.
Sebelum memilih jenis pencuci muka yang sesuai untuk anda, anda perlu tahu kulit anda samada jenis yang kering,berminyak,sensetif,normal ataupun kombinasi ..
Kebiasaanya :-
.
.
Kulit Normal - ia seimbang dari segi kelembapan,minyak dan ketahanan.
.
.
Kulit Kering - liang roma pada kulit sukar dilihat selepas beberapa jam dicuci.Untuk kulit jenis ini, elakkan menggunakan pencuci yang mengandungi alkohol kerana ia akan menyebabkan kulit menjadi semakin kering.
.
.
Kulit Berminyak - kulit akan nampak berkilat dan berminyak setelah di cuci. Cari pencuci muka yang mengandungi pH yang rendah(alkali) bagi memudahkan minyak mudah dibuang.
.
.
Kulit Kombinasi - Kulit kombinasi nie biasanya apabila sebahagian wajah kulit kering dan sebahagian kulit berminyak.Kebiasaanya Zon T adalah kawasan yang selalu berminyak. Untuk yang jenis kulit sebegini elakkan menggunakan sabun mandi untuk mencuci muka.
.
.
Kulit Sensetif - Kebiasaan kulit muka sebegini mudah mendapat alahan atau elergic setelah dicuci. Elakkan menggunakan pencuci yang mempunyai bahan pewangi,minyak, atau bahan kimia yang boleh merosakkan kulit.
.
Nak sembang2 dengan sis or nak tips pape meh dm or wassap sis ye. Sangat dialu-alukan 😀

FB : Audela Adore Perak
Page FB : Audelaexclusive
Instagram : Audelaexclusive
Whatsapp : 017-5886054

Sekian jumpa lagi uolss. Byeee 🙋
.

Comments

Popular posts from this blog

3 LITER AIR KOSONG SEHARI MENJAJIKAN KULIT CANTIK SEMULAJADI

8 TANDA PERUT BUNCIT SEBAB USUS KOTOR