5 MAKANAN BANTU MELAWAN PENUAAN



Assalamualaikum. Hai korang 🙋🙋

Harini Lin nak share tentang makan2 yang bagus untuk melambatkan kedutan kat kulit kita ni. Start 3series mesti risaukan kulit dah tak anjal macam duluu.. Haaa meh baca info kat bawah nie. Hope membantu 😉

.
 Mangga - Kaya dengan vitamin A dan C yang berfungsi mencerah dan menghasilkan sel kulit menjadi lebih lembut dan muda. Anda boleh kupas sebiji mangga dan gunakan 1 biji putih telur, kisar kedua-dua bahan dan sapukan pada wajah hingga ke leher. Biarkan sehingga 15 minit dan basuh sehingga bersih.
.
 Tomato - Tomato tinggi dengan dengan kadungan lycopene,buah tomato merupakan penghalang sinar UV secara semulajadi. Hiriskan tomato dan tampalkan pada wajah anda !
.
 Timun
- Jus timun bagus sebenarnya untuk kesihatan Wajah,kandungan warna hijau pada timun membantu melembabkan kulit.
Anda boleh menggunakan 1 cawan nenas,1/2 timun,1/2 epal hijau . kisar semua bahan dan amalkan setiap pagi untuk membuang toksin kotor yang menjadi punca kulit kelihatan lesu.
.
 Strawberi - Sumber Vitamin C paling berkesan dalam mencerahkan kulit adalah buah strawberi. Bukan sahaja kaya potasium,folat,dan serat,tetapi juga antioksida. Hancurkan 3 biji buah strawberi dan sapu pada wajah selama 10 minit. kemudian cuci sehingga bersih.
.
 Limau Gedang
- Pengambilan buah oren yang kaya antioksida ini membantu mempertahankan kulit anda. Rasanya memang agak pahit dan kurang digemari jika dibuat jus. Tetapi boleh dibuat sebagai salad yang dicampur dengan hirisan buah-buah lain.
.
.
#tipsdiet #tipskurus #tipssihat #tipskesihatan #audelabynadzainal#audelalovers

Nak sembang2 dengan sis or nak tips pape meh dm or wassap sis ye. Sangat dialu-alukan 😀

FB : Audela Adore Perak
Page FB : Audelaexclusive
Instagram : Audelaexclusive
Whatsapp : 017-5886054

Sekian jumpa lagi uolss. Byeee 🙋

Comments

Popular posts from this blog

3 LITER AIR KOSONG SEHARI MENJAJIKAN KULIT CANTIK SEMULAJADI

8 TANDA PERUT BUNCIT SEBAB USUS KOTOR

KENALI JENIS KULIT WAJAH ANDA