Hormon tak stabil

Assalamualaikum... Hai korang πŸ™‹πŸ™‹

 Okay harini sis macam nak share tentang hormon lah. Selalu kita jumpa seseorang tu "bad mood" ke, "bendera merah" ke mesti kata hormon tak stabil lah tu. kann kann ?? selalu gurls je lah yang kena.. ehh helloooo lelaki pun ada hormon tak stabil punya problem tau.  Bukan gurls jaa.. haaa meh sini nak shareπŸ’­πŸ’­
Apa itu hormon? Hormon adalah zat kimia yang dihasilkan oleh organ tubuh tertentu dari kelenjar endokrin yang berguna merangsang fungsi organ tubuh tertentu. Istilah hormon berasal dari bahasa yunani yaitu hormein, yang berarti ransang,atau hormao bererti mengghairahkan atau membangkitkan. Semua organisme yang bersifat multiseluler termasuk manusia, haiwan dan tumbuhan menghasilkan hormon.

 Hormon memiliki peranan dalam mengendalikan proses pertumbuhan, reproduksi, metabolisme, kekebalan, dan pola dari hidup manusia.
Tahu tak apakah tanda2 hormon anda tidak stabil? Jom kita cek 5 tanda ni

1. Cepat mengantuk lepas makan berat
2. Nafsu makan tinggi
3. Sentiasa tiada mood
4. Perut buncit
5. Kurang keinginan seksual

Haa ada tak tanda2 ke kat uolss? Nampak tak pelbagai kesan negatif yang kita akan dapat bila hormon tak stabil ni antaranya peningkatan berat badan, cepat penat, masalah hubungan suami isteri dan sering moody. Makin lama ia akan mengganggu produktiviti kita tidak kira dalam kerjaya tetapi juga rumahtangga.

Soooo apa lagi !! Jom consume Audela untuk kesihatan dalaman dan luaran. Boleh dapat 5 manfaat dalam 1 iaitu untuk membakar lemak, mencuci usus, menyegarkan kulit, mengawal selera makan dan mengembalikan berat badan ideal. Sooo jimat uolss πŸ’“πŸ’“

Nak sembang2 dengan sis or nak tips pape meh dm or wassap sis ye. Sangat dialu-alukan πŸ˜€

FB : Audela Adore Perak
Page FB : Audelaexclusive
Instagram : Audelaexclusive
Whatsapp : 017-5886054

Sekian jumpa lagi uolss. Byeee πŸ™‹


Comments

Popular posts from this blog

3 LITER AIR KOSONG SEHARI MENJAJIKAN KULIT CANTIK SEMULAJADI

8 TANDA PERUT BUNCIT SEBAB USUS KOTOR

KENALI JENIS KULIT WAJAH ANDA